Wednesday, September 2, 2009

balik kampung

Salam Ramadhan to all my friends out there..

Alhamdulillah Allah masih izinkan kita menikmati ramadhan tahun nie..and after few years, tahun nie aku sempat balik berpuasa dengan family di kampung..best sangat! nyaris2 tak jadi balik, but diusahakan jugak sampai boleh balik..hehe..with my sister and the boys..


intan payung sorang nie sempat lagi berposing depan kapal pepagi buta..siap dengan face mask lagi..sbb dukung my nephew nie la tangan aku terus membengkak dengan jayanya..huhu..

balik kali nie mmg x kemana, asik hujan sepanjang hari..but sempat juga la aku menjengah pasar yang dah bertahun aku tak jejak tu..mengimbau memori..



seronok tgk si ammar nie ronda2 dengan motor baru dia..sampai tertido atas harley dia nie..hehe..jenuh la tok ayah melayan..pepagi buta matahari naik je dah bawa ronda2 kampung tgk bangau tepi sawah, suka la dia..duduk bandar keliling tembok batu jek.sesekali balik kampung tgk mesin padi, tgk pokok getah..haha..rindunye aroma selut kat bendang tuh..si adik lak mmg asik tido je, so abang la yang dapat attention lebih..hehe


bab makan lak..hari2 x boleh makan atas meja sbb x cukup tempat nak letak..banyak sangat makanan..pantang cakap apa nak makan, mesti mak ayah usahakan..hari2 kn makan kat bawah..tu la kan, kasih mak ayah pada anak2..sampai x tahu nak makan mana satu..yesterday paling banyak, 1st round -satay, bihun sup, bubur kacang durian, murtabak 2", kuih lopes, puding ros, cempedak goreng, tembikai...aduhhh..tu baru 1st round, 2nd round makan nasi lak..hati goreng kicap, kari ikan keli (bendang mari..ori..), sup tulang, ikan pekasam, daging bakar cicah air asam, ulam timun dengan sambal belacan, then buah oren yang manis gila tuh..mmg superb!

tadi masa nak balik, ammar nangis kat airport nak ikut tok ayah..masa aku dukung dia, nangis gila hulur tangan kat tok ayah suh amik dia..ayah aku dah bergenang air mata..itu la org tua kita, mmg alah dengan cucu..bila mak aku nak amik ammar..pangjang jek 'NO'.. actually cucu2 mak aku mmg alergik dengan dia..sbb mak aku garang..hehe..tu la mak..org dah kata jgn garang2 dengan bebudak nie, kan diorang dah boikot mak..hehe

3 comments:

Cik Siti Abu Sujak said...

Ramadan Kareem! best awak balik kg... meriahnya makanan!

awien80 said...

itu la...after few years nie baru balik berpuasa kat kampung sendiri..suka sangat! puas hati..hehe

baitul raudhah said...

waaa... bestnya mkn. mau kembong perut. haha

ciap balik nek kapai terbang lg. uuu.. he2

ayah duk kata da ammar mesti x mau baliknya. kesian mak ayah. da la jarang dapat jumpa cucu2 depa. kak slalu2 la sponsor mak ayah mai kl.

Love,
Adik

*ni url blog umah cn. he2. tumpang sat. klu x, x leh komen*