Tuesday, February 14, 2012

naluri

Alhamdulillah, Allah masih beri aku kesempatan utk bernafas di atas muka bumi
terjaga dari tidur, jam pukul 12am
macam tu lah lately
aku susah nak melelapkan mata kalau dah terjaga
selalu smpi 4-5 pagi and sometimes smpi ke subuh

malam ni, agak membahang
kipas yang berpusing pun tak terasa
hakim dah 3-4 kali berpusing and merengek2
sian anak mama
nampak gaya aircond kena on smpi ke pagi la

bila aku bangun nak on aircond, si kecik ni pun bangun
dgn mata terpisat2 dia pggil mama, tunjuk susu
lately kerap juge dia terjaga and minta susu
agaknya sbb panas,tekak pun cepat kering
bila aku hulurkan susu, dgn mata pejam tu dia angkat tangan baca doa
alahai sayang, sejuk hati mama

sambil2 tggu anak minum susu, aku browse FB
terpandang posting alang sal along, berderai air mata
aku jadi sayu tiap kali baca posting sal along
i miss her, terasa macam dia still ade..she was so kind
moga rohnya ditempatkan di kalangan roh orang beriman
sesungguhnya mati itu pasti, dan aku juga akan menyusul
makin laju air mata

agaknya hakim pun pelik mama nangis pepagi buta
setiap kali dia nampak aku nangis, he will come and hug me
and that was what he did just now
he asked me to sit beside him..and dia sambung tidur atas riba
syukur akhamdulillah, Allah kurniakan aku seorang anak penawar duka
moga hakim jadi anak yang soleh ye sayang

aku observe,hakim pun a bit sensitive and soft hearted
selalu peluk cium mama dengan ibu (baby sitter)
selalu sayang2 kakak..
well, maybe hakim ter-influence sbb surrounding hakim hanya ade mama and ibu
sian hakim
moga Allah terus memberi kekuatan dan ketabahan utk menempuh hari2 medatang

No comments: