Monday, November 2, 2009

fishy

"i'm not trying to be fishy..."
itu sentence yang selalu kita dengar kan..

nothing..just ade kena mengena dengan.."hobi impian"
since my day is surrounded by computers and all curvy2 things,
then working with serious strategic matters
hari-hari yang yang penuh aura tegang
tu belum masuk tegang dengan persekitaran sekeliling
terus kejung! haha..

to balance the aura.. i always want this...hmm??

so last Sunday i got myself one small aquarium with few little "fishes"..haha..
that's what budak nemok call the fish
and yang penting dah ade taman air dalam nya..i like!

terbang jugak duit aku..walaupun kecik but harga hmm..boleh tahan jugak la
but anyway, i want to enjoy my life as long as i can afford it
tak salah aku rasa sbb dah bertahun2 aku berkerja keras
jarang sgt utk belanja diri sendiri
sanggup catu air sbb nak jimat
(haha..sian adik2 aku dapat kakak ceti nie..jd ceti air..haha)

so skrg aku rasa aku perlu menghargai diri aku
if ditakdirkan ari tu aku ... rugi wo! penat simpan duit but x rasa nikmatnya
tengok je la rumah n kete aku..ntah bila nak bertukar


berbalik pada citer 'fishy' nie
yang aku geramnya..baru 2 ari ikan nie kat umah..
dah 3 ekor menemui ajal..yang ke-4 sedang bertarung nyawa nie
kompius aku..

sedih sbb this is the thing yang aku nak, since i was small
dulu kecik2 tak mampu..abang aku gi tangkap ikan laga letak dalam botol nescafe
itu je la penghibur hati

aku selalu angankan sebuah akuarium yang agak slim
and panjang menghiasi dinding umah aku (dalam dinding 'kay)
with the lighting and colorful small fishes, ade tumbuhan air skit with pasir n batu2
aman rasa tgk ikan2 berenang dalam air

pastu nak cuci..haa baru pening kepala..haha
but anyway..how i wish i can have one

3 comments:

montel said...

yupp...
enjoy it while u can...

genny da bomb said...

awat mati plak..hehe..susah gak nk bela ikan ni no..hg boh air tapis ka kat depa??

awien80 said...

genny..air tapis aa.. alhamdulillah balik ari nie x de ikan yang mati..legaa. hubby dah janji nak beli ganti balik ikan yang mati..yey!