Saturday, September 27, 2008

Preparation

Hari nie hari yang ke 27 Ramadhan..aku baru nak kemas2 rumah. kalu previous years, aku keciwa sbb selalu mengharapkan bantuan utk kerja2 kasar, tahun nie aku nekad..no more wait and see. Sebab aku dah bosan bercakap dan mengharap, so aku buat sendiri, DIY. Dari aku buang tenaga cakap n seterusnya bebel, baik ku chanel-kan tenaga utk buat keje


Since last night aku ala2 bertukang, betulkan rail langsir, betulkan tingkap rumah (ade orang tu kan.. dia kata kena tukar the whole window frame, aku pegi kedai hardware, beli sparepart, haaa..siap, RM3 jek!!!..macam mana tu..??) credit to my advisor, madyan :)




and hari nie..pepagi lagi aku dah kluar cari peralatan mengecat. bila panas skit jek cuaca..aku mula operasi. adehhhh..lenguh pinggang gara2 nak abiskan cat part atas dinding..ngeri naik tangga. Tapi mikirkan buang karan jek mengharap pada orang tu..aku gagahkan jugak. Alhamdulillah after 2 hours, keje settle and cat pun kering.. tak de bau walaupun baru dicat..he..he.. inila hasilnya..ingatkan dalam tin sedia ada byk lagi cat..nak kluar hujan pulak..so postpone la besok.. so projek langsir baru postpone jugak sbb tak jumpa material yang berkenan di hati. esok next projek, cari shelf and frame yang bersesuaian utk dinding yang selama nie 'botak' je..hajat hati nak buat lighting kat dinding, but ekonomi terbantut lak..kena dahulukan yuran adik..takpe la..bukan keperluan pun kan..so i'Allah bila ade rezki lebih..baru buat..

No comments: