Tuesday, January 5, 2010

cartoons


aku tengah buat online research td tetiba lak terlintas gambar mickey and friends nieh
teringat dak nemok..really cartoon can affect budak2

vocab dia mmg bagus, and she's only 3 yrs old!
gara2 Disnep play house channel (betul ke nama..hehe aku x de astro )

seingat aku, 1st time aku belajar english masa darjah 1
haha.. nearly 23 years back (tua dah rupanya ek..hihi)
budak2 skrg mmg advance-kan..

berbalik pada dak nemok nie..
some of her favorite words or sentences:

1. hey, it's mine! (selalu kes berebut mainan dengan adik dia la nie)

2. go away, adik (hehe..nampak sgt brutal kan..)

3. owhh..soo beautiful makk
(sambil tangan ala2 pegang muka, buat cam ala2 comel gitu)

4. abahhhh..my dress! (abang aku tertekan baju dia..hehe)

5. ummm..yummie, ice cream is delicious
(then lidah dia menjilat sekekeliling mulut..adehhh, ikut sape ntah nie)

6. wow, chrismast tree is so beautiful abahhhhh
(nie ayat masa bw pegi mines..adehhh,
boleh pegi duduk bwh pokok tu smbil nganga2 mulut..
takjub kononnye sambil pejam2 mata, ape la budak nie..huhu)

ade juge ayat dia yang buat aku gelak smpai tergolek dokkkk

waitthe me makkk (translation -wait for me mak..haha) and aku paling tak tahan, she pronoun the word geli - (sila pronoun mengikut ejaan ye and dengan suara garau) -

"gheLLiii" - adehhhh, aku dengan abang aku tergolek2 gelak. cam pondan pun ye sebutan dia


No comments: