Sunday, January 3, 2010

what a long holiday

..
lembaran 2010 bermula dengan cuti
cuti yang amat panjang aku rasa
and it last with one kind of feeling.. lonely.

last week mak ayah ade, so tak terasa sangat..
rumah pun riuh rendah dengan keletah bebudak berempat tu
dak mat saleh celop tu dengan perangai sarip dol dia..
abis dibuli adik and cousin2 dia
ayah aku pulak x abis2 dengan awang
dibawanya ronda2 satu taman naik motor
seronok bila dah ramai2
and aku terlupa benda2 yang serabutkan kepala

but this week, i just spent my day alone at home
so otak aku ligat berputar
ala2 cam camera panggung wayang
banyak yang aku fikirkan.. well, muhasabah diri
and kengkadang aku jd emotional

and hujung2 cuti, received email from big bos
nak satu paper
sekali hantar, katanya bukan yang updated..
so aku hantar lagi
but, dek kerana berat kepala..aku tersalah hantar attachment
Tuhan saje yang tau perasaan aku time nie..
But anyway, mmg salah aku..
and mmg aku akan apologize utk itu..
tak salah mengaku kesilapan kan..

well, 2010 bermula penuh emosi utk aku..
moga Allah bagi kekuatan untuk aku menghadapi dugaan hari-hari mendatang
aku panjatkan doa pada Ilahi
agar dikurniakan kesabaran dan ketabahan
kita hanya mampu berusaha dan berdoa
Dia yang akan menentukan kesudahannya



4 comments:

Cik Siti Abu Sujak said...

Sabar je lah dik naa... InsyaAllah. Hidup umpama bunga.. ada masa kembang, layu, luruh, putik balik..

awien80 said...

itu la..dugaan itu tandanya Allah masih mengingati kita kan..

Ammiada said...

yer lar dek... kwn akak selalu berpesan pada akak di waktu kesusahan "jgn lah berputus asa pada rahmat Allah... "

awien80 said...

thanks kak shima..kekuatan pada yang Esa, hanya pada Dia kita mohon kekuatan