Thursday, January 14, 2010

kenangan

perasaan tu datang lagi..
feel lonely and aku teringat kampung halaman
I really miss my grandparents.. al-fatihah for both of them..
and i miss my family at home.. i miss my childhood
desiran dedaun ditiup angin.. burung terbang rendah celah dahan pokok2 ciku..
and ayah tak pernah miss panjat pokok tu tiap2 kali anak2 balik

tetiba aku teringat zaman budak2 kat kampung
i'm typical kampung girl.. bermain selut, panjat pokok, main masak2
ingat lagi main masak2 bawah pokok kelapa tepi sawah, dekat rumah Long Darus; cousin mak
abis batang keladi we all cantas..ala2 buat roti n sayur..hihi..

dulu masa sekolah rendah, pagi2 tok datang kejut..n she will wait beside the road sampai aku n abang naik bas.. time aku merajuk dengan mak, aku lari ke rumah tok siap bawa bungkus kain..hehe.. sebenarnya rumah tok 5 meter jek dr rumah aku dulu.. tok dengan wan cukup rapat dengan aku n abang, sbb we all cucu 1st diorang.. mak aku teramat la garang, and selalu tok dgn wan la tempat aku mengadu.. teringat time2 aku speaking siam dengan tok dengan wan..haha.. they'll speak siam with me, and i will reply in 'rojak siam' hehe...siam + malay.

kadang2 aku ikut tok cari rebung kat tepi hutan.. pegi mancing kat sungai
and.. skrg aku hanya mampu pandang kosong ke semak2 yang dah memanjat rumah usang tu
26-02-2005 tok pergi mengadap Ilahi, wan menyusul 9 Mac 2006 - aku takkan lupa tarikh2 tu

aku ralat sampai hari nie.. jarak dan waktu memisahkan aku dengan arwah
usia 13thn, family aku berpindah ke rumah skrg..
tok selalu ajak aku tidur kat kampung kalau cuti semester and tak pernah aku penuhi.. tak pernah. alasan..aku boleh berulang hari2 ke kampung.. ye lah, kita hanya akan menghargai sst kalau kita dah kehilangannya..masa arwah pergi, aku mmg x dapat terima.. aku menyesal.
and aku akan cuba utk tak ulangi kesilapan tu pada mak ayah..

aku pernah lalui kehidupan yang susah..and aku akan cuba bagi yang termampu pada mak ayah..aku harap, aku mampu bahagiakan mak ayah..bantu adik2..

No comments: